? ??????????????Leopard? ????? ?? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??4 Grabs Today. 2054 Total Grabs. ??????Previe
w?? | ??Get the Code?? ?? ?????Awww The Little Puppy? ????? ?? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??4 Grabs Today. 2178 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ???????????? ????Easy BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Saturday, December 13, 2008

Hari Raya Haji.....

Walaupun suasana Hari Raya Haji tidaklah semeriah Hari Raya Puasa, tapi yang pentingnya semua ahli keluarga dapat berkumpul dan bertemu muka sesama mereka. Tahun ni saya telah menjalankan ibadat korban di rumah Ma di Pasir Puteh. Memandangkan tiada sesiapa yang beraya di rumah Ma di Pulai Chondong, saya dan hubby telah mengambil keputusan untuk menunaikan sembahyang hari raya di sana. Kemudian, kami telah bergegas pulang ke Pasir Puteh.

Persedian sebelum lembu disembelih....ma mengambil daun pisang, digunakan untuk kerja2 memotong daging nanti


Masa menunggu sebelum lembu disembelih

Umar pun join sekali

dua sekawan...my youngest brother, Fadhli aka Ucu(baju hitam)and my cousin, Farhan aka adik (baju merah). Farhan ni Mak Long punye youngest son sebab tu dipanggil adik. Both of them mmg rapat sejak kecil lagi.


Saat penyembelihan lembu

Kerja2 memotong daging

Pembahagian daging dijalankan. Daging perlulah dibahagi kepada tiga bahagian, satu bahagian dimakan dan dua bahagian lagi disedekahkan.

Acara membakar daging

0 comments: